Parterapi for én

Kan man gå i parterapi uden sin partner? Ja, man kan altid arbejde med sin egen andel af konflikterne, kommunikationen eller det manglende nærvær.

Er du træt af at løbe ind i de samme mønstre i dit kærlighedsforhold? Er du nysgerrig efter at forstå, hvad der egentlig er på spil, og hvor mønstrene stammer fra? Har du brug for at forstå og bearbejde nogle af de erfaringer, som har påvirket din måde at indgå i nære relationer? Måske handler det om tidligere parforhold? Måske handler det om oplevelser under din opvækst?

Ved at komme tættere på dig selv, kan du turde en større åbenhed sammen med din partner. Et mere autentisk møde i kærligheden kræver, at du tør møde din egen sårbarhed, at du kan mærke dine grænser og finder mod til at sætte dem, så du kan være tryg ved at du kan bevare din integritet i relationen. Det kan også gøre din partner mere tryg ved dig, fordi du bliver mere tydelig. Det kan også give mulighed for at se jeres grundkonflikter i øjnene, i stedet for at udkæmpe skin-kampe om noget helt andet, end det det faktisk handler om imellem jer. For at mødes dybere i kærligheden, må vi møde op – med hele os selv, med vores sårbarhed og vores særlige egenart – lige som vi må give plads til den andens egenart. 

Ønsker du at forstå dine egne reaktioner i dit parforhold bedre? Har du brug for at afklare, hvilke mønstre der er i spil, når I har svært ved at nå hinanden? Har du brug for et rum, hvor der er plads til at du kan sige højt, præcis hvad du tænker? Så du kan arbejde med at fjerne dine egne forhindringer for den dybe kontakt. Du er meget velkommen til at kontakte mig for at høre nærmere eller bestille tid til en samtale.

blomster

Kærestesorg

Kærestesorg bringer vores tidlige sår i spil. Et brud kan være en anledning til at komme tættere på dig selv, forstå dine mønstre og afklare dine værdier, så du kan åbne dig for dybere kærlighed.

midtlivskrise

Overgangsalder / midtlivskrise

Kom stærkt igennem overgangsalderen og genfind balancen i krop og psyke med simple strategier til at styrke kroppen og balancere sindet. Giv sorgen plads og genfind mening og livsglæde.

Depression og nedtrykthed

Depression og nedtrykthed

Er dit humør i bund, når du vågner?
Metakognitiv terapi er en nænsom måde at arbejde med nedtrykthed ved at reducere overtænkning, spekulationer og selvkritik.