Kærestesorg

Kærlighedsforhold rører ved vores største sårbarhed, som bunder i vores dybe behov for at være inderligt forbundet med et andet menneske. Derfor rammer kærestesorg hårdt. Det handler ikke altid om, hvor lang tid forholdet har varet, men snarere hvor stor betydning det har haft. Ofte bobler vores største usikkerheder og tidlige sår til overfladen, så kærestesorg er også en mulighed for at forstå os selv dybere og hele gamle mønstre. 

Måske oplever du, at tankerne kører i ring om, hvad der gik galt, hvad du gjorde forkert, eller hvad der er i vejen med dig? Metakognitiv terapi kan være en hjælp til at slippe overtænkning og komme mere i kontakt med dine følelser og drømme.

Måske har du brug for et rum af nærvær og respekt for at nærme dig følelserne og forstå hvordan bruddet har ramt dig. Vi kan bedre lære af relationen og bruddet, når vi kan holde os selv med nænsomhed. 

Sommetider er det en hjælp at kunne vende alle tankerne med en psykolog, og få et rum hvor der er plads til alle følelserne, så du kan møde dig selv i sorgen. Et brud kan være en anledning til at komme tættere på dig selv, forstå dine mønstre og afklare dine værdier, så du kan leve mere modigt og mere i overensstemmelse med dig selv. Det kan blive afsæt til en endnu dybere relation, næste gang du vover dit hjerte i kærlighed.

Venner og familie har ofte deres egne meninger om den partner, du har mistet, og måske føler de behov for at du hurtigst muligt bliver glad igen. Ofte kan det være svært for vores nærtstående at rumme kompleksiteten i relationen og bruddet og vores følelser omkring det. Derfor kan det være rart at tale med en udenforstående, hvor der er plads til både sorgen, vreden og kærligheden, og mulighed for at møde os selv dybere.

Du er meget velkommen til at kontakte mig for at bestille en tid eller høre nærmere.

stress

Stress

Jo tidligere du tager kroppens stressreaktioner alvorligt, jo hurtigere kan du komme i balance igen – måske endda en ny balance mere i overensstemmelse med dine værdier.

vind i sand

Depression og nedtrykthed

Er dit humør i bund, når du vågner?
Metakognitiv terapi er en nænsom måde at arbejde med nedtrykthed ved at reducere overtænkning, spekulationer og selvkritik.

sol over hav

Social angst

Bliver du alt for selvbevidst i sociale sammenhænge, så du får svært ved at nyde samværet og være dig selv? Overtænker du situationen efterfølgende? Metakognitiv terapi kan hjælpe.